Sunday 14 December 2014

Manfaat dan Fungsi Vitamin C Kepada Tubuh Manusia

Pengedar Sah Shaklee Semenyih & Kajang


Vitamin C merupakan salah satu jenis vitamin yang larut dalam air. Vitamin ini berperanan sangat penting dalam meningkatkan sistem kekebalan tubuh dan menangkal radikal bebas. Istilah vitamin C sering merujuk pada senyawa asam askorbat yang merupakan bentuk paling umum. Banyak orang mengangap bahawa jeruk merupakan sumber vitamin C paling tinggi, namun buah lain seperti jambu biji,  lemon, betik, dan buah kiwi mengandungi vitamin C lebih banyak.


Manfaat dan Fungsi Vitamin C Bagi Tubuh

Mengatasi Flu
Vitamin C memang secara tidak langsung menyembuhkan orang yang terkena flu. Namun, pengambilan vitamin C dapat mempercepat penyembuhan dari penyakit flu.

Sistem Kekebalan Tubuh
Vitamin C juga memiliki peranan penting dalam menjaga daya tahan tubuh dari serangan virus, bakteri dan radikal bebas.

Antioksidan
Vitamin C sebagai antioksidan selain dapat memperbaiki sel tubuh juga jaringan kulit yang rosak akibat radikal bebas.

Penyakit Mata
Salah satu penyakit mata yang umum terjadi adalah katarak. Memenuhi keperluan vitamin C harian dapat membantu mencegah penyakit katarak.

Kesihatan Kulit
Dalam merawat kecantikan, vitamin C memiliki peranan penting dalam melancarkan peredaran darah sehingga kulit terlihat lebih segar. Vitamin ini juga akan merangsang pembentukan kolagen kulit dan menjaganya dari kerosakan.

Kanser
Beberapa penelitian menunjukkan bahawa beberapa wanita yang mengambil banyak vitamin C dari makanan seperti buah-buahan atau sayuran (bukan suplemen), memiliki risiko lebih rendah terkena kanser payudara.


Setiap tablet vitamin C Shaklee mengandungi 7.5 biji buah oren termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C di dalam 2 tablet vitamin C shaklee (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mngandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.






So... apa tunggu lagi!! Nak dapatkan Sustained Release Vitamin C Shaklee atau produk-produk Shaklee yang lain, boleh hubungi Siti seperti dibawah. COD kawasan berdekatan Semenyih, Kajang, Bangi, Desa Pinggiran Putra, Putrajaya. Pos juga boleh ke seluruh Malaysia.

Bulan ni bulan promosi Set Kecantikan iaitu Vitamin C, Vitamin E & Collagen Powder. Jangan lepaskan peluang untuk mendapatkan promosi hebat ini untuk kegunaan anda setiap hari.







* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit


No comments: